درنوشتن لایحه دفائیه چند نکته حائز اهمیت است:
مطالعه پرونده.
نت برداری از حساستربن موارد قید شده در پرونده.
اگر وکیل خواهان یا شاکی هستید اظهارات متهم یا خوانده دربدو پرونده اواسط و اخران مطابقت شود درصورتی که وکیل متهم یا خوانده باشید عکس فوق عمل شود.
چنانچه شاهدی در پرونده شهادتی داده مطابقت نمودن اظهارات آنها درطول جلسات.
چهار روز قبل از جلسه، کنترل نمودن اخطاریه ها ( این را بدین خاطر عرض میکنم که اگر نسخه ثانی اخطاریه طرف مقابل به دادگاه ارائه نشده بلافاصله از کلانتری مربوطه درخواست می شود که هرچه زودتر تا قبل از جلسه تقدیم دادگاه کند چون در غیر این صورت جلسه محکمه تجدید می شود.
خوانا نوشتن لایحه نویسی و خودداری از نکاتی که ربطی به پرونده مفتوحه ندارد.
استدلال محکمه پسند از موکل و استناد به مواد قانونی.
در مواردی که پرونده حقوقی است دقت کردن از خواسته خواهان با ابطال نمودن هزینه دادرسی چون در بعضی از موارد عدم دقت در چنین مواردی که هزینه کامل باطل نشده باعث تجدید جلسه می شود و این امر باعث اطاله دادرسی می شود.
درصورتی که وکیل مقابل شما است کنترل نمودن تمبر مالیاتی وی: قدرت فن دفاع یک وکیل از موکل یا موکلین و تکنیک وی در دفاع باعث عدم تضییع حقوق موکل یا موکلین خود می شود یک وکیل درجلسات دادگاه میبایست منظم با دقت و با حوصله تا پایان جلسه حضور داشته باشند چون دیده شده برخی وکلا در بعضی از جلسات قبل از اتمام جلسه ” محکمه رو ترک می کنند و اظهار میدارند که بعدا میام امضا میکنم که این چنین حرکاتی برای یک وکیل ، آینده وزینی نخواهد داشت اگر اصل را بر این بگذاریم که وکلای عزیز تداخل جلسات دارند باید قبل از جلسات برنامه ریزی کنند که درجلسه مهمتر حضور فیزیکی داشته باشند و در دیگر جلسه لایحه دفاعیه تقدیم دادگاه کنند.
ضمنا در مورد چک، چنانچه خواستید حقوقی دعوی مطرح کنید باید دادخواست تکمیل کرده با استناد به قانون تجارت و ایین دادرسی مدنی مطالبه مبلغ چک خسارات دادرسی و خسارت تاخیر تادیه و حق الوکاله خویش را به دادگاه عمومی ارائه نمایید و چنانچه کیفری اقدام کردید البته با شرایط خاص خود که لازم است قانون صدور چک را دقیق مطالعه نموده و شکایت خود را به دادسرا ارائه نمایید.ضمنا چنانچه اداره متبوع شما دولتی یا عمومی می باشد با استناد به ماده ۱۳۲قانون بودجه سال ۱۳۹۰صرفا تاپایان امسال از پرداخت هزینه های دادرسی در تمامی مراحل معاف هستید.
تشکیل پرونده مالیاتی
پرونده مالیاتی به موجب قوانین تجارت ،هر شخصیت حقوقی ( شرکت ) باید پس از تاسیس و ثبت جهت تشکیل پرونده مالیاتی در واحد مالیاتی اقدام نماید.
تمام شرکتها ظرف مدت ۲ ماه بعد از تاسیس و ثبت یا افزایش سرمایه میبایست به تشکیل پرونده مالیاتی و پرداخت حق التمبر مالیات سرمایه و مالیات “دو در هزار” خود را پرداخت نمایند؛ در غیر اینصورت مشمول جریمه به میزان ۲ برابر مالیات مربوطه خواهند شد.
تمام شرکتها، چه فعال و چه غیرفعال، میبایست اظهارنامهی مالیاتی خودر را پس از پایان هر سال مالی، از ابتدای فروردین تا ۳۱ تیر به حوضهی مالیاتی خود تسلیم نمایند همچنین شرکتی که فاقد پروانه مالیاتی باشد در پایان سال مالی نمی تواند اظهارنامه مالیاتی فعالیت شرکت را به سازمان مالیات و دارایی تحویل دهد.
مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده دارایی
۱-اصل و کپی کلیه مدارک شرکت ( اساسنامه ، اظهارنامه ، شرکتنامه ، تقاضانامه ، روزنامه رسمی ، مهر شرکت ).
۲-اصل و کپی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی ( در صورت وجود تغییرات).
۳-اصل و کپی مدارک شناسایی اعضای شرکت.
۴-تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت.
۵-گواهی امضای صاحبان امضای مجاز اشخاص حقوقی در دفتر خانه اسناد رسمی.
۶-فیش واریزی دو در هزار سرمایه ابتدایی شرکت.
۷-فیش آب و برق و تلفن و گاز دفتر شرکت.
۸-وکالت نامه یا معرفی نامه کتبی از طرف شرکت ( چنانچه مدیر عامل حضور نداشته باشد).
۹-اجاره نامه یا سند مالکیت دفتر شرکت به نام شرکت.